Tuesday, 1 April 2014

Lirik Lagu Cinta Terbaik - Cassandra Band


Aloha!

              Cinta Terbaik oleh Cassandra Band. Memang aku jatuh cinta dengan lagu ini sejak tahun lepas  sampai sekarang. Sehinggakan rakan sebilikku pening mendengar suara katakku. Selain Agnes Monica, Cassandra Band membuatkan aku jatuh cinta pada lagu dari Indonesia! Tapi jenaka Sule (Opera Van Java) lagi memikat hati..haha..! Okayh ~ Penghayatan lagu ini cukup mengusik jiwa. Lebih-lebih lagi kepada insan yang menyimpan perasaan terhadap seseorang kan? Memang pedih hati.. Siapa seperti aku? Kita kawan!


CINTA TERBAIK - CASSANDRA BAND
Sakitnya tuh di sini..huhu

Jujur saja ku tak mampu

Hilangkan wajahmu di hatiku

Meski malam menganggu

Hilangkan senyummu di mataku

Ku sadari aku cinta padamu


Meski ku bukan yang pertama di hatimu

Tapi cintaku terbaik untukmu

Meski ku bukan bintang di langit

Tapi cintaku yang terbaik


Jujur saja ku tak mampu

Tuk pergi menjauh darimu

Meski hatiku ragu

Kau tak disampingku setiap waktu

Ku sadari aku cinta padamu


Meski ku bukan yang pertama di hatimu

Tapi cintaku terbaik untukmu

Meski ku bukan bintang di langit

Tapi cintamu yang terbaik


Oh Meski ku bukan yang pertama di hatimu

Tapi cintaku terbaik untukmu

Meski ku bukan bintang di langit

Tapi cintaku yang terbaik


Oh Meski ku bukan yang pertama di hatimu

Tapi cintaku terbaik untukmu

Meski ku bukan bintang di langit

Tapi cintaku yang terbaik 

Tapi cintaku yang terbaik 

Tapi cintaku yang terbaik


P/S : Owh ya..Aku sama temanku ada juga buat cover lagu ini..untuk suka-suka saja selepas kuliah. Sebenarnya untuk simpanan sendiri..hihi..Tapi, aku beranikan diri untuk berkongsi di Youtube..Jangan ketawa ar dgn suara kami..
 Layan cover di bawah.. ^_^




Monday, 31 March 2014

The First Three Words You See Mean Something To Your 2014!

Hola!
Now, check this out!




















PRAKTIKUM!


CORETANKU HARI INI. PRAKTIKUM FASA 1. SK(1) PETALING JAYA

Aku terkesan mendengar motivasi dari guru besar yg tutur bicaranya sangat indah..andai kubisa berkata-kata seperti beliau...

"Jika ingin cemerlang, kerjanya harus luar biasa, tidak mengira terlebih masa.."
(aku terus terefleksi ttg assignmentku yg slalu kusiapkan saat2 akhir..maka kufikir..mmg biasa2 sajalah markahnya...)

"Anggap sebulan di sini bagaikan setahun..byk perkara yg perlu diselesaikan dan bukan menunggu masa berlalu bgitu saja..banyak penglibatan, byk refleksi kendiri nnti.."

"Guru mengajar bukan hanya mengajar, tetapi bpegang pada agama. "
(Setiap pgajaran kita, dekatkan murid dgn kpercayaan agama msing2, agar nilai2 murni dpt kita terapkan.)

#Syukur kepada Tuhan kerna belakangan ini aku bpeluang ditemukan dgn org2 yg hebat positif..Kerna setiap org yg kita jumpa wlau sekitika, ada pengalaman, keperibadian msing2 yg mengajar kita erti khidupsn..yg jernih kita amalkan, yg keruh kita jdikan pengajaran.

#Esok dan lusa sekolah kami ada pemantauan Prod oleh PPD..aku dan 5 rakan praktikum trut dipantau skali (4 ib 2 ipba) (3 Sabah 2 Sarawak 1 Johor)

#Kuathatipraktikum
#NukilandarihatikecilJessica

Sunday, 12 January 2014

NOVEL TERBAHARU RIDUAN JUDIN ALA-ALA RAMLEE AWANG MURSHID!


Selamat malam uoollss~


Entry kali ni Jess nak kongsi kat korang semua yang Jess betul2 teruja tahap gaban sebab impian classmate Jess, si Riduan ni kiranya bakal mencapai impiannya menerbitkan novel-novel karyanya iaitu M.U.R.S.H.I.D. & HIJAB RINDU

Selalunya karya-karya Riduan ni terpengaruh dengan tulisan Ramlee Awang Murshid sebab dia salah seorang peminat setia novelis terkenal tanah air tu..Excited bukan apa..Sebab dah lama dah si Riduan ni menaip2 kat kelas walaupun kiteorg bising gilaa..~ Akhirnya, segalanya bakal membuahkan hasil. Tahniah Wan! Korang boleh baca novel-novel dia secara online, sehinggalah bacaan online meningkat, lepastu barulah pihak Karangkraf akan terbitkan novel classmate Jess ni..


Korang boleh klik link novel M.U.R.S.H.I.D  ni untuk baca secara percuma. Klik ya jangan tak klik. ^_^



Klik link ni plak untuk baca novel HIJAB RINDU


Oraits! Jess harap sama2 kita sokong apa-apa pun yang diusahakan oleh kawan2 sekeliling kita ya..pi sokong benda2 yang baiklah..eheh..Jess pon ada wat novel..pi jadi simpanan peribadi je la..haha..Kbai! Adios Amigos~~



Saturday, 11 January 2014

Bread – Everything I Own Lyrics

 

Selamat petang uollss~ 


Band rock yg berasal dari ni Los Angeles, California ni terdiri daripada David Gates, Robb Royer, Jimmy Griffin, Mike Botts. Dorang ni muncul kira2 tahun 1970-an gitu..pi memang best giler la lagu-lagu dorang..~ Lagu dorang selalu hit kat carta Billboard dll..Pi sekarang kalau tak silap tinggal Gates & Royer yang masih hidup..huhu..Semoga lagu-lagu dorang menjadi kenangan bagi kita yang masih hidup dan setiap bait kata dalam lagu mereka sangat2 menyentuh kalbu & memang sebati dlm kehidupan kita. Thumbs up!


Everything I Own - Bread

 

You sheltered me from harm.

Kept me warm, kept me warm

You gave my life to me

Set me free, Set me free

 The finest years I ever knew

were all the years I had with you

 

I would give anything I own,

Give up my life, my heart, my home.

I would give everything I own,

just to have you back again.

 

You taught me how to love,

What it's all, what it's all.

You never said too much,

but still you showed the way,

and I knew from watching you.

Nobody else could ever know

the part of me that can't let go.

 

I would give anything I own,

Give up my life, my heart, my home.

I would give everything I own

Just to have you back again.

 

Is there someone you know,

you're loving them so,

but taking them all for granted.

You may lose them one day,

someone takes them away,

and they don't hear the words you long to say

 

I would give anything I own,

Give up my life, my heart, my home.

I would give everything I own

Just to have you back again.

Just to touch you once again

 

 Hujung kata :: Teringat dekat mendiang abah..kalaulah boleh aku kembali lagi saat engkau masih ada di sisi.