Saturday, 31 January 2015

COUPLE FIGHTING : When Your FIGHT is NOT ALL RIGHT!



Couple Fighting



It is a  normal part of even the happiest relationships. Though some fights can turn violent, it need not come to blows; emotional abuse can destroy your self-confidence and leave you feeling worthless, isolated and vulnerable to more abuse. Counsellors say it is often possible to spot trouble bulding up. 

 BODY LANGUAGE




Body language is a key indicator. Finger pointing, arms folded across the body, fidgeting and restlessness are all signs of increased emotion.



WORDS



Words are also important. Sarcasm and rude, abusive or foul language are a giveaway but you should also look for other clues. These include statements that make him look important and you look small, and angry ultimatums. 





Always consider that empathy makes a relationship. If he is not listening or not acknowledging or caring about how you feel, that is a danger signal is that this person is not bothered about you.



Saturday, 24 January 2015

BEST KOREAN SONG : J-INTERCOM - KISS LYRIC




Unni, Oppa..I love this song very much..! I think you guys have to watch this video. The love story in this video will make your tears come out. Now, lets sing along with me.~  Oh ya, guys, you can click this link to view the J-Intercom-Kiss vid. Enjoy! 





Dodeche ar suga obso namjadurui maum

Wonhar ten onjego da juni ije tonande

Ironjog choumirago nonun thugbyorhadanun

Gu marur midosso negen hengbogiosso


Marur haji guresso nega shirhojyoda go

Nunchiga obnun nan nur bochegiman hesso

Norur yoghamyonsodo manhi guriurgoya

Sarangi jonbuin nanun yojainika

                        
    Modungor swibge da jumyon gumbang shirhjungnenunge



     Namjara durosso thollin mar gathjin anha

Dashinun sogji anhuri maum mogo bojiman

Todashi sarange munojinunge yoja ya



Marur haji guresso nega shirhojyodago

Nunchiga obnun nan nur boche giman hesso

Norur yoghamyonsodo manhi guriurgoya

Sarangi jonbuin nanun yojainika


Hey babe


The pain

It's not enough to describe how i feel

We were so happy together

But I know now

I've been blind

You told me that you'd never let me down

Whenever I needed you you'd always be here


I can forgive but I cant forget

Even though you hurt me

I still love you

I still love you



Sarangur wihesoramyon modun da har su inun

Yojaui chaghan bonnungur iyong hajinun marajwo



Hanyojaro theona sarangbadgo sanunge

Irohge himdurgo oryourjur mollasso

Norur yoghamyonsodo manhi guriurgoya

Sarangi jonbuin nanun yojainïka



p/s : I can forgive you, but I can't forget.









Friday, 23 January 2015

Zamani.Igauan Gerimis Mengundang.


Zamani



            Penyanyi yang cukup syahdu suaranya. Mampu memukau hati ramai manusia. Satu nusantara terpukau dengan lagu-lagunya. Tak kira dari Malaysia mahupun Indonesia.

            Namun, kerna menjadi hamba dadah.. Penyanyi ini dikecam semua. Bagiku, itu pilihan dia. Kita tahu pilihannya agak silap. Namun, sebagai ahli masyarakat, sama2 kita mendoakan yang terbaik buatnya. Kita tak perlu menghakimi orang lain atas kesalahannya.. Mana tahu suatu hari nanti, kita yang berada dalam situasi sebegitu. Bagi peluang untuk dia dan insan2 sedemikian untuk berubah. Semoga dia berubah ke arah yang lebih positif..

           Sebenarnya, bukan artis saja yang terlibat dalam kes begini..Boleh jadi jiran kita sendiri pun mungkin pernah terjatuh dalam kancah dadah. Memang viral terus video penyanyi ini dicekup. Menonton video tu, cukup menyakitkan hati. Biarlah pihak berkenaan selesaikan isu tu. Kita yang pencari jawapan bagi persoalan tu, hanya tunggu dan berharap yang terbaik untuk Zamani.

Sedih tengok..huhu


Aku suka bahagian korus lagu Gerimis Mengundang.. Takat ni je kuhafal..

"Bukan sekejap denganmu,
Bukan mainan hasratku,
Engkau pun tahu niatku,
Tulus dan suci...

Senang benar kauucapkan,
Kauanggap itu suratan,
Sikit pun riak wajahmu tiada terkilan..

Hanya aku separuh nyawa,
Menahan sebak di dada,
Sedangkan kau bersahaja,
Berlalu tanpa kata..

Terasa diri amat terhina kaulakukan...

p/s : Klik sini untuk TIPS PENJAGAAN WAJAH 

Monday, 19 January 2015

LIRIK LAGU KEKASIH KEDUA - CASSANDRA BAND




Hai! Cassandra Band salah satu muzik band yang aku minat. Suara vokalisnya, Anna memang memikat kalbu..Jadi, jom kita nyanyi ramai-ramai.. ^_^


           KEKASIH KEDUA - CASSANDRA BAND



Apalah arti mengucap janji
Bila cinta tak pasti untukku
Warnai hari jalani kisah
Walau ku tau kau tlah bersamanya
Kutetap tegar melawan salah
Jalani cerita yang bukan untukku
Kau kan slalu kupuja dan kan slalu kupuja
Ku tetap bahagia walau sebagai kekasih kedua
Salahkah ku mencintaimu
Meski ku tau takkan selamanya
Memilikimu bersamamu
Tanpa ada air mata huoooo……
Kutetap tegar melawan salah
Jalani cerita yang bukan untukku
Kau kan s’lalu kupuja dan kan slalu kupuja
Ku tetap bahagia walau sebagai kekasih kedua
Jalani cerita yang bukan untukku ooo…..
[ kau kan s'lalu kupuja dan kan slalu kupuja ]
Ku tetap bahagia walau sebagai . .. .
Ku tetap bahagia walau sebagai . .. .
Ku tetap bahagia walau sebagai . .. .
Kekasih ke..du..aaa….



P/s : Sanggup ke jadi kekasih kedua? T_T
Kelik di sini untuk Tips Mahu Kelihatan Cantik

TIP MUDAH UNTUK PERMULAAN BERIMAGINASI (PENULISAN SKRIP)



Hai awak! Awak kat mana? Awak kat mana?


Baiklah..Cik Ungu nak kongsi sikit apa yang Cik baca kejap tadi..Lupa dah dari laman web mana, tapi sebelum ilmu yang Cik baca ni hilang, baik Cik kongsi kat Diari Ungu ni..Boleh jadi bacaan Cik Ungu sendiri nanti bila terlupa pasal ilmu ni.. Hihi ^_^

Tip mudah untuk permulaan berimiginasi:- (Imaginasi untuk penulisan skrip je tau..)


   • Pejam Mata.


• Tarik nafas laju sedalam-dalamnya.

• Tahan nafas sehingga tujuh saat.

• Hembus perlahan-lahan.

• Tenangkan fikiran anda.

• Kosongkan Minda.

• Bila mata terpejam, anda nampak hitam.

• Bayangkan apa yang anda nampak ialah papan hitam.

• Cuba tulis nombor satu : 1.

• Tidak Berjaya—ulangi langkah dari mula.

• Berjaya? Cuba nombor lain pula.

• Dan cuba pula bayangkan watak seseorang.


Latihan secara meditasi adalah cara yang terbaik. 

Awak-awak semua mungkin biasa berangan-angan atau bermimpi, sekarang, cuba jadi kemudi atau nakhoda pada mimpi dan angan-angan tu. Cuba mereka/mencipta supaya mimpi dan angan-angan menjadi kenyataan (dalam penulisan) mengikuti rentak awak..

P/S : Nak tulis cerpen/novel pon boleh pakai tips ni..